SOSYOLOJİ-2 Notlarım

Ders notu paylaşımlarınızı bu bölümde yapabilirsiniz.
Cevapla
Kullanıcı avatarı
Köylü Kızı
Onursal Üye
Mesajlar: 4321
Kayıt: 15 May 2014, 15:43

SOSYOLOJİ-2 Notlarım

Mesaj gönderen Köylü Kızı » 08 May 2015, 22:20

SOSYOLOJİ-2 Ders Notlarım
1.ÜNİTE
A.Kültür
• Maddi Kültür Öğeleri:
-İnsan emeğinin toplumsal gelişme süreci içinde yarattığı araç ve gereçlerdir.
-Toplumun herhangi bir gelişim aşamasındaki teknolojik ilerlemesini, üretim teknik, hüner ve becerilerini ifade eder.
-Okullar, fabrikalar, kitaplar, otomobiller, giydiğimiz elbiseler vb. maddi kültür öğeleridir.
• Manevi Kültür Öğeleri:
-İnsanların birbirleriyle kurduğu ilişkiler sonucu yarattığı yazılı ve yazısız kurallardır.
-Toplumun yaşamını düzenleyen değer, yasa, gelenek, görenek, ahlak ve inançlardır.
-Dil, sanat vb. manevi kültür öğeleridir.
• Ziya Gökalp kültür konusunda ‘hars’ (kültür) ve ‘medeniyet’ (uygarlık) ayırımı yapmıştır.
• Hars; bir milletin kendine özgü olan dil, hukuk, ahlak, sanat ve din gibi unsurların bütünüdür.
• Medeniyet kültürün evrensel yönüdür.
• Kültür en genel anlamıyla ‘’insanın doğayla mücadelesi içerisinde yaratmış olduğu her şeydir.’’
• Kültürün maddi unsurlarının hızlı değişmesine rağmen, manevi unsurlarının yavaş değişmesi sonucunda ortaya çıkan dengesiz duruma kültürel gecikme denir.
• Kültürel gecikme, kültürel değişim sürecinde ortaya çıkar.
• Kültürdeki değişmeler sonucu ortaya çıkan kültürel gecikmeler, uyumsuzluğa ve anomiye(kuralsızlık) yol açar.
• Bir kültüre diğer kültürlerden giren bazı öğelerin toplumdaki bazı gruplar ve bireyler tarafından benimsenmemesi sonucu kültürel çatışma ortaya çıkar
• Kültürün özellikleri: Kültür toplumsaldır, tarihseldir, hem öğrenilir hem öğretilir ve göreli bir sürekliliğe sahiptir.
• Farklı kültür öğelerinin bir bütün içinde birbirine bağlanmasına kültürel bütünleşme(entegrasyon) adı verilir.
• Değer; Değerler her toplumda, toplumsal gruplarda ve toplumsal kategorilerde farklı biçimlerde karşımıza çıkar. Ulusal, toplumsal ve grupsal farklılıklar gösterebilir.
• Ahlak ve din; kalıplaşmış kültür içerikleri sunar. Toplumdan topluma farklılık gösterebilir.
• Örf, adet, gelenek, görenek; Toplumların tarihsel gelişim sürecinde oluşmuştur. Birlikte yaşamaktan doğan, yazılı olmayan normlardır. Bölgesel, grupsal, etnik farklılıklar gösterebilir.
• Hukuk normları; Yazılı kurallardır. Kaynakları, ahlak, din, örf, adet uluslar arası belgelerdir. Diğer normlara göre yaptırımı daha kesindir.
• Evrensel normlar; Toplumların tarihsel gelişim sürecinde oluşmuştur. Ulusal hukuk normlarına kaynaklık eder. İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi, Çocuk Hakları Sözleşmesi gibi belgeler uluslar arası nitelik taşırlar.
• Kültürel merkeziyetçilik (etnosantrizm), kişinin kendi kültürünü, temel alarak, diğer kültürleri kendi kültürü açısından değerlendirmesidir.
• Irkçılık, etnosantrik bir görüştür.
• Kültür emperyalizmine karşı en güçlü kültürel araçlardan biri, dildir. Dilimizin geliştirilmesi, yabancı sözcükler yerine, Türkçe sözcüklerin kullanılmasına bağlıdır.
• Eğitim, maddi ve maddi olmayan kültür öğelerini aktararak bireyin belli bir meslekte uzmanlaşmasını sağlar. Kültürün maddi maddi unsurlarındaki değişmelere ve bilimsel yeniliklere ancak eğitim yoluyla ulaşabiliriz.
• Sanat hem kişisel hem de toplumsal bir özellik taşır. Sanat, sanatçılar aracılığı ile kültüre yeni manevi öğeler katar. Sanat bireyden başlar, bireyin yaşadığı kültürü etkiler ve kültürleşme yoluyla evrensel boyuta ulaşarak tüm dünyaya yayılır.
• Kültürel yozlaşma, bir kültürün dışarıdan devamlı ve yoğun olarak kültürel öğeleri alması ve bu öğeleri kendi içinde yoğurup biçimlendirememesi sonucu, kültürel bütünlüğün bozulmasıdır.
• Sosyalleşme bireyin içinde yaşadığı toplumun kurallarını ve değerlerini öğrenmesidir. Bireyin toplumda trafik kurallarına uygun hareket etmesi, yaşlılara toplu taşıma araçlarında yer verilmesi, sorumluluklarını yerine getirmesi vb. sosyalleşmenin sonuçlarındandır.
• Kültürel kimlik, bireyin yaşadığı toplumun genel ve özel kültürel unsurlarına katılması ve kişisel özelliklerini katmasıyla edinilir.
• Kültürel katılma: İnsanın içinde yaşadığı toplumun, kültürünü kazanma ve kazandırma sürecini ifade eder.
• Kültürel katılma üç şekilde gerçekleşir: Kültürün genel unsurlarına katılma, kültürün özel unsurlarına katılma, seçenekler yoluyla kültürel unsurlara katılma.
• Toplumları birbirinden ayıran kültürel özelliklerin bütününe kültürel farklılıklar denir.
• Bir ülkede farklı kültürlerin birbirleriyle kaynaşması kültürel benzeşmeyi geliştirir.
• Kültürleme: Bireyin doğumdan ölüme kadar toplumun istek ve beklentilerine uyacak şekilde etkilenmesi ve değiştirilmesidir.
• Kültürlenme: Kültürler arasında etkileşim sonucunda, gerçekleşir ya da farklı toplumlardan kopup gelen birey ve grupların buluşması ve bir etkileşim sürecine girmesiyle başlar.
• Kültürleşme: Bir kültürün başka bir kültürden bir takım unsurlar almasıdır.
• Kültürel yayılma: Belli bir toplumda kültürün maddi ve manevi öğelerinin dıştan içe veya içten dışa doğru yayılmasıdır.
• Kültürel değişme: İnsanın doğal ve toplumsal çevresini denetimi altına almasını sağlayan kültürel öğelerin zaman içerisinde ve uygun koşullarda dönüşümü anlamına gelir.
• Emperyalizm: Bir milletin, başka bir milleti, siyasi ve ekonomik egemenliği altına alarak yayılması ya da yayılması istemesidir.
• Kültür emperyalizmi ve kültürleşme sonucunda, bir toplumun, kültürel öğelerinde bozulma başlarsa Kültürel yozlaşma ortaya çıkar.
• Kültürel asimilasyon: Bir kültürün başka bir kültürü kendi içinde eriterek yok etmesidir.
• Atatürk’ün önderliğinde gerçekleşen önemli kültürel gelişmelerin başlıcaları: Şapka Kanunu’nun çıkarılması ve Türk Harfleri Hakkında Kanun’un çıkarılması.
B. Toplumsal Kurumlar
• Kurum; kuruluş, müessese ve tesis anlamına gelir.
• Toplumsal kurum: Bir toplumda örgütlenmiş, göreli bir bütün oluşturan düşünceler, davranışlar, değerler ve normlardır.
• Siyaset kurumu soyut bir kavramdır. Siyasi partiler, sivil toplum kuruluşları, parlamento vb. ile somut kuruluşlarda içerir.
• Örgüt; toplum grupların uzmanlaşmasıyla oluşan, üyelerinin resmi statülere sahip olduğu, önceden belirlenmiş amaçları gerçekleştirmek için etkinlik gösteren bürokratik yapılanmadır.
C. Aile ve Akrabalık
• Aile: Evlilik, kan bağı veya evlatlık yoluyla birbirine bağlı bireylerden oluşan ve aralarında karşılıklı hak ve ödevler bulunan küçük toplumsal birimdir.
• Akrabalık: Birbirine kan, evlilik veya evlatlık sözleşmesi gibi bir bağla başlanmış olanlar arasındaki ilişkiye denir.
• Kan akrabalığı: Biyolojik yönden birbiriyle ilişkili kişilerin akrabalığıdır.
• Sözleşmeden doğan akrabalık; evlenme ile birleşen kişilerin kan akrabalarına göre oluşan akrabalıktır.
• Eşin seçildiği gruba göre evlilik türleri: Egzogami(dıştan evlenme), endogami(içten evlenme).
• Eş sayısına göre evlilik türleri: Monogami(tek eşli evlilik), poligami(çok eşli evlilik).
• Poligami iki farklı biçimi vardır:
-Poliandri: Bir kadının aynı anda birden fazla erkekle evlenmesidir.
-Polijini: Bir erkeğin aynı anda birden fazla kadınla evlenmesidir.
• Matrilokal: Evlenen erkeğin, kadının ailesiyle birlikte oturmasıdır.
• Patrilokal: Evlenen kadının, erkeğin ailesiyle birlikte oturmasıdır.
• Neolokal: Eşlerin ana babalarından ayrı evde oturmasıdır.
• Anaerkil aile: Otoriteyi annenin büyük erkek kardeşi kullanır.
• Ataerkil aile: Otorite babaya aittir. Baba mutlak bir otoriteye sahiptir.
• Boşanma: Evlilik ilişkisinin yasak olarak ortadan kalkmasıdır.
• Medeni Kanun’da boşanma nedenleri: Zina, akıl hastalığı, cana kast, terk, suç işleme ve geçimsizlik.
D. Din
• Din: Kutsal olduğu varsayılan doğaüstü bir güce veya güçlere tapınma ve ibadet etmedir.
• Totemizm: Totem denilen bir bitki, hayvan ya da cansız bir nesneye tapınmaya dayalı dinsel inanç ve toplumsal düzendir.
• Fetişizm: Totem adını alan bitki ya da hayvanın bir resmi ya da heykeli yapılmış ve ona tapılmasıyla fetişizm ortaya çıkmıştır.
• Animizm: Ruha tapma.
• Natürizm: Doğa güçlerine (güneş, ay, yıldızlar gibi) tapmadır.
• Monoteizm: Tek tanrılı din anlamına gelir.
• Teizm(tanrıcılık): Evreni yaratan ve yöneten Tanrı’nın varlığını savunur.
• Ateizm(tanrıtanımaz): Tanrı’nın varlığını kabul etmeyen görüştür.
• Panteizm(tüm tanrıcılık): Tek tanrılı dinlerin, Tanrı’nın evreni yarattığı inancı yerine, Tanrı’nın evrenin bizzat kendisi olduğu ve var olan her şeyin onun değişik görünümü olduğu inancıdır.
• Laiklik: Siyasi bir kuruluş olan devleti, din kurallarına dayandırmayan ve kişilerin dinsel inanç ve tapınma özgürlüklerini inanç ve din farkı gözetmeksizin güvence altına alan bir sistemdir.
E. Ekonomi
• İhtiyaç: İnsanda yokluk duygusuyla birlikte sıkıntı doğuran ve karşılanması gereken biyolojik ve toplumsal bir olgudur.
• Serbest mal: Elde edilmesi için herhangi bir emek ve maliyet gerektirmeyen mallardır.
• Ekonomik mal: Elde edilmesi emek ve maliyet gerektiren mallardır.
• Ekonomide rasyonellik; bir malın ya da hizmetin en etkin ve verimli biçimde üretilmesidir.
• Üretim; insanların ihtiyaç duydukları mal ve hizmetleri elde etmek için girişilen etkinliklerin tümüdür.
• Tüketim: Mal ve hizmetlerin insan ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla kullanılmasıdır.
• Tasarruf: Elde edilen gelirin bir kısmının tüketilmemesi ile oluşan birikimdir.
• Enflasyon: Mal ve hizmetlerin fiyatlarının sürekli bir biçimde artması sonucu paranın alım gücünün düşmesidir.
• Devalüasyon: Ulusal para değerinin devlet eliyle düşürülmesidir.
• Deflâsyon: Fiyatların düşmesi ile birlikte paranın alım gücünün yükselmesidir.
• Revalüasyon: Ulusal para değerinin altın ve döviz karşısında devlet eliyle yükseltilmesidir.
• Enflasyon ve deflasyon piyasa koşullarında oluşur. Devalüasyon ve Revalüasyon ise devlet eliyle gerçekleştirilir.
• Bölüşüm; üretim sonucunda elde edilen gelirin üretime katılan unsurlar arasında paylaşılmasıdır.
• Milli gelir; bir ülkede bir yıl içerisinde üretilen mal ve hizmetlerin piyasa fiyatlarına göre değerlerinin toplamıdır.
• İş bölümü; işlerin farklılaşmasına bağlı olarak farklı işlerin farklı kişilerce yapılmasıdır.
• Kapitalist Ekonomi Sistemi; kapitalizm Avrupa’da 18. Yüzyılın sonlarından itibaren egemen olmaya başlamıştır.
• Sosyalist Ekonomi Sistemi; kapitalizmin hızla geliştiği 19. Yüzyılda ortaya çıkmıştır. Kapitalizmin yarattığı toplumsal, ekonomik eşitsizlikleri ortadan kaldırma iddiasıyla geliştirilmiş bir ekonomik sistemdir.
• Karma Ekonomi Sistemi; Özellikle, 1929 ekonomik krizi ve II. Dünya Savaşı’nın yıkıntıları kapitalist sistemin iyileştirilmesini zorunlu kılmıştır.
• Devletçilik; bireysel gelişimler temel alınmakla birlikte, toplumun tümünün çıkarına olan alanlarda devletin girişimlerde bulunması demektir.
F. Siyaset
• Siyaset: Ülke yönetimini ilgilendiren olay ve olguların bütünüdür.
• Siyasetin temel kavramları: Devlet, güç ve otorite, meşruiyet, egemenlik, demokrasi, yönetim, seçim, halk oylaması vb.
• Temel kuruluşları (alt kurum): Devlet örgütü, parlamento(meclis), hükümet, siyasi partiler, baskı grupları, sivil toplum kuruluşları, seçim kurumu vb.
• Devlet: Sınırları belli bir toprak parçası üzerinde yaşayan insan toplumları üzerinde otoriteye sahip siyasi ve hukuki bir örgüttür.
• Parlamento devletin yasama organıdır.
• Siyasi parti; ülkeyi yönetmek için kurulan ve belli bir programı olan örgütlenmiş gruplardır.
• Dikey yapılı partiler; farklı toplumsal grup ya da sınıftan insanı içine alan partilerdir.
• Yatay yapılı partiler; bir grubun ya da toplumsal sınıfın çıkarlarını savunmak için kurulan partilerdir.
• Monarşi; İktidar tek bir kişinin elindedir.
• Teokrasi; Yönetim dinsel kurallara göre düzenlenir. Yöneticiler Tanrı’nın temsilcileridir.
• Oligarşi; Birden fazla kişinin egemenliğine dayanır.
• Aristokrasi; Yönetimin ‘’soyluların’’ ya da ‘’din adamların’’ elinde bulunduğu bir sistemdir.
• Güçler ayrılığı ilkesi, devlet gücünün; yasama, yürütme, yargı organları arasında paylaşılması esasına dayanır. Anayasa’mıza göre güçler ayrılığı temel ilke olarak benimsenir.
2.ÜNİTE
A. Toplumsal Değişme
• Toplumsal değişme; toplumda, toplumsal kurumlarda kısaca toplumsal hayatın her alanında zaman içerisinde meydana gelen değişmelerdir.
• Gelişme; belli bir alanda ortaya çıkan olumlu değişmeleri ifade eder.
• İlerleme; daha iyiye ve mükemmele doğru olan bir değişmeyi dile getirir.
• Evrim; zaman içinde yavaş yavaş, kendiliğinden oluşan daha iyiye, mükemmele doğru bir değişmeyi ifade eder.
• İhtilal; Arapça kökenli bir sözcüktür. ‘’Kargaşa, düzensizlik, karışıklık ve köklü değişim’’ anlamlarına gelir.
• İnkılâp(devrim); Arapça bir sözcüktür. ‘’Daha iyi duruma getirmek için yapılan değişiklik, düzeltme ve iyileştirme’’ anlamına gelir. İnkılâplar, değişmeyi ileri yönde geliştirici ve yenilikçi bir işleve sahiptir.
• İsyan; her türden otoriteye ‘’karşı gelme, başkaldırma, ayaklanma’’ anlamlarına gelir. Sosyolojik anlamda isyan, toplumsal düzene ya da devlet gücüne karşı gelmeyi dile getirir.
• Yaklaşım; bir sorunu ele alış, ana bakış biçim anlamlarına gelir.
• Fizik Çevre; kültürel oluşumu, toplumsal yapılanmaları hatta insanların fiziksel farklılıklarını etkileyen faktörlerdendir.
• Bilim ve teknoloji; Teknoloji, insanın doğaya egemen olmasını sağladığı gibi, insan ilişkilerini, normları, ilaçları, kurumları, fikirleri de etkileyip değiştirmiştir.
• Kitle iletişim araçları; bireyin toplumsallaşmasında kitle iletişim araçları, aile ve eğitim kurumları kadar etkilidir. Beğenilerin, ilgilerin oluşturulması, tüketim alışkanlıklarının yönlendirilmesi kitle iletişim araçları ile gerçekleşmektedir.
• Kültür; Kültürel farklılıklar ve kültürel etkileşimler hem toplumların kültürünün çeşitlenmesini hem de insanlığın ortak mirasının zenginleşmesini sağlar.
• Demografi(nüfus bilimi); nüfus sayısını ve yoğunluğunu, bölgesel ve sektörel dağılımını, niteliğini, nüfus artış hızını, nüfus hareketliliklerini ve nüfus ile ilgili diğer olay ve olguları inceleyen bir bilimdir.
• Nüfusun, iç göçler yoluyla belirli bölgelerde veya kentlerde toplanması çarpık kentleşmeye neden olur.
• Ekonomi: Ekonomik etkinlikler sonucu bilim ve teknoloji gelişmekte, kültürel öğeler zenginleşmekte, fiziksel çevre yeniden şekillenmektedir.
• Toplumsal değişme, Çok etmenli faktörlerin, karşılıklı birbiriyle etkileşimi içinde gerçekleşir. Fakat her birinin etki dereceleri farklıdır. Toplumda sosyal ilişkiler, çıkar ilişkileri, üretim faaliyetleri, bilim ve teknolojideki gelişmeler, coğrafi olaylar, siyasi etkenler toplumsal değişmenin itici güçleridir.
• Ülkemizde 1961 yılında Devlet Planlama Teşkilatı kurulmuştur. Kalkınma planları hazırlayarak, hükümetlerin uygulamalarına sunmakta, kalkınma projelerinin ve yatırımların toplum yararına olmasını sağlamaktadır.
B. Toplumsal Gelişmenin Unsurları
• Toplumsal gelişme; bir toplumda ekonomik, sosyal ve kültürel düzeyin yükselmesini ifade eder.
• Kişi başına düşen milli gelir, bir ülkede bir yılda üretilen mal ve hizmetlerden elde edilen toplam parasal değerin toplam nüfusa bölünmesi sonucu ortaya çıkar
• Toplumsal bütünleşme; toplumu meydana getiren farklı maddi ve manevi unsurların uyumlu ve dinamik bir bütün oluşturacak şekilde birbirini tamamlamasıdır.
• İşlevsel(fonksiyonel) bütünleşme; bir toplumda farklı grup, kurum ve örgütlerin birbirini tamamlayarak işleyen bir bütün oluşturmasıdır.
• Emil Durkheim; bir toplumda bütünleşme için mekanik ve organik dayanışmanın olması gerektiğini savunur.
• Mekanik dayanışma; yüz yüze ilişkilerin ve basit iş bölümünün olduğu toplumlarda görülür.
• Organik dayanışma; farklılaşmış ve uzmanlaşmış iş bölümünün olduğu toplumlarda ortaya çıkar.
C. Toplumsal Çözülme
• Toplumsal çözülme; toplumsal bütünleşmenin gerçekleşememesidir. Toplumda istenmeyen b,r durumu anlatır. Bir toplumda maddi ve manevi kültür öğelerinin bir araya gelerek işleyen bir bütün oluşturacak bir biçimde birbirlerini tamamlayamamasıdır.
• Toplumsal çözülmenin nedenleri; İş bölümü, örgütlenme, demokratik kurumlaşma yetersizliği ve milli birlik bilincinin zayıflamasıdır.
• Örgüt; belli bir amacı gerçekleştirmeye yönelik olarak kurulmuş bir arada çalışan insan birliğidir.
D. Türkiye’de Toplumsal Değişme
• Tanzimat Öncesi: Osmanlı devleti o dönemin bütün devletleri gibi tarıma dayalı bir toplumsal yapıya sahipti. Batı Avrupa; matbaanın yaygın kullanımı, Rönesans ve reform hareketleri, coğrafi keşifler, aydınlanma düşüncesi ve sanayi devrimi sonucunda, Osmanlı devleti karşısında büyük bir üstünlük sağlamıştır. Sultan II. Mahmut döneminde yapılan ‘’Islahat Hareketleri’’ toplumsal çözülmeden kurtulma çabalarıdır. Bu padişahın İlköğretimi herkes için zorunlu kılması, yeniçeri ocağının kaldırılması, ıslahatların ya da yenileşmenin yolunu açtı. Nüfus sayımı yapıldı, posta örgütü kuruldu, harbiye ve tıbbiye okulları açıldı.
• Tanzimat Sonrası: Tanzimat hareketi 1839-1876 yılları arasındadır. Bu fermanla, yeni bir hukuk, eğitim ve idari sistemin uygulanacağı belirtilmiştir. Padişahın yetkileri sınırlandırılmış, yargının üstünlüğü tanınmış, hangi dine sahip olursa olsun yalar önünde tüm halkın eşit haklara sahip olacağı ilan edilmiştir. 1876 yılında Kanun-ı Esası(Anayasa) ilan edildi. 1877’de meclis açıldı. Sultan II. Abdulhamid 1878’de meclisi dağıttı, anayasayı kaldırdı. II. Meşrutiyet başladı. Mondros Mütarekesiyle Osmanlı devleti I. Dünya savaş’ından yenik çıkmış ve ülke işgal edilmeye başlanmıştır.
• Cumhuriyet Dönemi: 1919 yılında Mustafa Kemal Atatürk’ün önderliğinde başlayan ‘’Ulusal Kurtuluş Savaşı’’ bir devrim niteliğindeki sonuçlara yol açmış ve Türkiye Cumhuriyeti kurulmuştur. 3 Mart 1924 yılında Halifelik kaldırıldı. 17 Şubat 1926 tarihinde, Medeni Kanun gibi kabul edildi. 25 Kasım 1925 yılında, Şapka kanunu çıkarıldı. 21 Haziran 1934 yılında Soyadı kanunu çıkarıldı. 1 Kasım 1928 yılında Türk Harfleri Hakkındaki Kanun kabul edildi.
En son Köylü Kızı tarafından 08 May 2015, 22:27 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.



cemre2013
Doktor
Mesajlar: 347
Kayıt: 13 Mar 2014, 21:20
Konum: Mezun Rütbesine Son 3 Kredi

Re: SOSYOLOJİ-2 Notlarım

Mesaj gönderen cemre2013 » 08 May 2015, 22:22

Ellerine saglik bebegim
Geminin tek kaptanı olur , gerisi mürettebattır. Kalbin de tek sahibi olur , gerisi teferruattır...

Kullanıcı avatarı
Köylü Kızı
Onursal Üye
Mesajlar: 4321
Kayıt: 15 May 2014, 15:43

Re: SOSYOLOJİ-2 Notlarım

Mesaj gönderen Köylü Kızı » 08 May 2015, 22:24

cemre2013 yazdı:Ellerine saglik bebegim
Sağol hayatım, umarım faydası olur, eksik yoktur İnşallah...

not
Asistan
Mesajlar: 111
Kayıt: 12 May 2013, 05:42

Re: SOSYOLOJİ-2 Notlarım

Mesaj gönderen not » 08 May 2015, 22:29

ellerine sağlık dokturmuşsun gene mükkemel

Kullanıcı avatarı
Köylü Kızı
Onursal Üye
Mesajlar: 4321
Kayıt: 15 May 2014, 15:43

Re: SOSYOLOJİ-2 Notlarım

Mesaj gönderen Köylü Kızı » 08 May 2015, 22:32

not yazdı:ellerine sağlık dokturmuşsun gene mükkemel
Çok yordu beni İnşallah yorulduğuma değmiştir..... teşekkür ederim :gul:

Kullanıcı avatarı
jass
Doktor
Mesajlar: 271
Kayıt: 13 Eki 2014, 19:22

Re: SOSYOLOJİ-2 Notlarım

Mesaj gönderen jass » 09 May 2015, 11:11

Köylü Kızı yazdı:
not yazdı:ellerine sağlık dokturmuşsun gene mükkemel
Çok yordu beni İnşallah yorulduğuma değmiştir..... teşekkür ederim :gul:

bunları sen yazdın degilmi. :sinsi:

Kullanıcı avatarı
Köylü Kızı
Onursal Üye
Mesajlar: 4321
Kayıt: 15 May 2014, 15:43

Re: SOSYOLOJİ-2 Notlarım

Mesaj gönderen Köylü Kızı » 09 May 2015, 13:37

Evet ben yazdım, Psikoloji ve Felsefe beni bu kadar yormadı ama bu beni bitirdi yaa :37:

Cevapla

“Ders Notları” sayfasına dön